Marta ROCHA Moreira
categoria Assistente
email mrochaarq.up.pt
ano 16-02-2017
Chave de associação FCT J001591VG3L9 (35%)

grupos de investigação   Atlas da Casa - Housing architectural design and forms of dwelling

Marta Rocha (Porto, 1977) é arquitecta, licenciada pela Faculdade de Arquitetura da Universidade do Porto (2001) e mestre em 'Metodologias de Intervenção no Património Arquitectónico' (FAUP, 2007) com a dissertação 'Da casa ao museu: adaptações arquitetónicas nas casas-museu em Portugal' (Bolsa FCT. Fundação para a Ciência e a Tecnologia e Melhor Trabalho de Museologia 2007 - Prémio APOM. Associação Portuguesa de Museologia).

Entre 1999 e 2001, estudou na École d'Architecture de Nancy e trabalhou no atelier de Emmanuelle e Laurent Beaudouin, em França. De regresso ao Porto, foi Monitora da FAUP (2001-2003) e dedicou-se a diversos projectos de arquitectura em co-autoria com o arquiteto Fabien Vacelet (2001-2009).

Na Faculdade de Arquitetura da Universidade do Porto é docente de Projeto 3 desde 2006 e investigadora do grupo Atlas da Casa do Centro de Estudos de Arquitetura e Urbanismo (CEAU-FCT) desde 2009.

Doutoranda do Programa de Doutoramento em Arquitetura (PDA) da FAUP, prepara tese com o título 'O Valor do Tempo e a intervenção no existente. O Programa Intelectual e Arquitectónico de Raul Lino' sob orientação do Professor Doutor Arquitecto Rui Ramos e da Professora Doutora Raquel Henriques da Silva.

__________________

Marta Rocha (Oporto, 1977) is an Architect graduated in architecture at the Faculty of Architecture of the University of Porto in 2001.

She presented her Master dissertation in 'Intervention Methodologies in Architectural Heritage' (FAUP, 2007) with the title 'From the house to the museum: architectural adaptations in the house museums in Portugal' (Scholarship FCT. Foundation for Science and Technology and 2007 Best Museology Work - Award given by the Portuguese Museology Association).

Between 1999 and 2001 she studied at the École d'Architecture de Nancy and worked in the atelier of Laurent and Emmanuelle Beaudouin in France. Returning to Oporto she was Monitor at FAUP (2001-2003) and dedicated herself to various architectural projects co-authored with Architect Fabien Vacelet (2001-2009).

Starting in 2006 she has been Assistant Lecturing in the Integrated Master’s Degree course in the study design of Project 3 at the Faculty of Architecture of the University of Oporto. Since 2009 he is also Researcher in the working group 'Atlas da Casa - Housing architectural design and forms of dwelling' at the 'Study Centre of Architecture and Urbanism' (CEAU-FCT).

Student of the FAUP’s PhD Program in Architecture, she is preparing her PhD dissertation entitled 'The Value of Time and the Intervention in the constructed. Raul Lino’s Intellectual and Architectural Approach' under the supervision of Professor Doctor Architect Rui Ramos and Professor Doctor Raquel Henriques da Silva.