André Miguel Guimarães dos SANTOS
categoria Professor Auxiliar
email amsantosarq.up.pt
ano 27-09-2017
Chave de associação FCT J691004083b6 (30%)

grupos de investigação   Atlas da Casa - Housing architectural design and forms of dwelling

André Santos é licenciado em arquitetura pela Faculdade de Arquitetura da Universidade do Porto em 1989.
É docente na FAUP desde 2006, tendo-se doutorado em 2016 com a tese “Similaridades e singularidades na reabilitação arquitetónica do parque escolar – Programa promovido pela Parque Escolar, E.P.E. no norte de Portugal (2007-2011) ”.
Atualmente é Professor Auxiliar na FAUP, lecionando na unidade curricular Projeto 3, centrada no programa da habitação plurifamiliar, sendo regente da UC Optativa “Arquitetura e Desenho” (2017-18 1S).
Desenvolve paralelamente a atividade de investigador em diversos projetos.
É coautor dos livros “Siza Vieira” e “Eduardo Souto de Moura” editados pela QuidNovi e tem vários artigos publicados, nomeadamente na Resdomus.
Conta com uma vasta produção profissional, salientando-se a reabilitação do Teatro Académico Gil Vicente (Coimbra), o Museu do Vinho da Bairrada (Anadia), o Parque Central (Maia), e a reabilitação das escolas secundárias Inês de Castro e de Canelas (Gaia).

André Santos has a degree in architecture from the Faculty of Architecture of the University of Porto in 1989.
He has been teaching at FAUP since 2006, having a PhD in 2016 with the thesis "Similarities and singularities in the school park architectural refurbishment - Program promoted by Parque Escolar, E.P.E. in the north of Portugal (2007-2011) ".
He is currently an Assistant Professor at FAUP, lecturing Project 3 curricular unit that it’s centered on multi-family dwelling program and being regent of the optional curricular unit "Architecture and Design" (2017-18 1S).
He develops a researcher activity in parallel with several projects.
He is co-author of the "Siza Vieira" and "Eduardo Souto de Moura" books edited by QuidNovi and he has several articles published, namely in Resdomus.
He has a vast professional production, with emphasis on the Gil Vicente Academic Theater refurbishment (Coimbra), the Bairrada Wine Museum (Anadia), the Central Park (Maia) and the secondary schools Inês de Castro and Canelas refurbishment (Gaia).