Ana Catarina NEIVA
vínculo Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto
email aneivaarq.up.pt
ano 27-07-2015
Chave de associação FCT J605913y7m6s (60%)

grupos de investigação   Atlas da Casa - Housing architectural design and forms of dwelling

Arquitecta, pela Faculdade de Arquitetura da Universidade do Porto em 2007, é actualmente docente na mesma instituição, enquanto assistente convidada da Unidade Curricular de História da Arquitetura Antiga e Medieval. Membro integrante do CEAU, desenvolve investigação em torno do tema “Curadoria de Arquitetura em Portugal” integrado no Programa de Doutoramento em Arquitetura da FAUP. Desempenha funções de coordenação no Departamento de Comunicação e Imagem da FAUP e de apoio à Programação Cultural, na mesma instituição.

Graduated Architect by FAUP in Porto, Portugal.
Professionally, has collaborated with Arch. Luís Pedro Silva and later with Carlos Guimarães and Luís Soares Carneiro at CG+LSC Arquitectos. As an independent architect, work has been developed in the northern part of Portugal. Academically, a research is being developed in the field of Architecture Curatorial Pratices in Portugal. Presently, Ana Neiva is an Invited Assistant in the History of Ancient and Medieval Architecture Curricular Unit, in FAUP, as well as Coordinator of Communication and Image Department of FAUP and collaborates with Cultural Program activities of the same institution.

link DeGóis