Luciana da Silva ROCHA
categoria Não Aplicável (Investigador)
vínculo Bolseiro
email lrochaarq.up.pt
ano 13-12-2016
Chave de associação FCT J554458RcRw4 (100%)

grupos de investigação   Atlas da Casa - Housing architectural design and forms of dwelling

Luciana Rocha (Santa Maria da Feira, 1983) é arquitecta, licenciada pela Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto (2007) e doutorada em Arquitectura pela Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto (2016) com a tese “Intervenção no Moderno: Reconhecimento, caracterização e salvaguarda de edifícios de habitação plurifamiliar” com orientação da Professora Ana Tostões (IST) e do Professor Luís Soares Carneiro (FAUP). No âmbito desta investigação, frequentou o laboratório Techniques et Sauvegarde de l’architecture modern (TSAM) na École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) sob a supervisão do Professor Franz Graf.
No Centro de Estudos de Arquitectura e Urbanismo (CEAU – FAUP) integra o Grupo de Investigação ‘Atlas da Casa’ e a equipa do projecto FCT “Mapping Public Housing: a critical review of the State-subsidised residential architecture in Portugal (1910-1974)” coordenado pelo Professor Rui Ramos.
Enquanto profissional liberal colaborou no gabinete do arquitecto Eduardo Souto de Moura entre 2008 e 2010.

Luciana Rocha (Santa Maria da Feira, 1983) has a degree in Architecture from Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto (2007) and a PhD in Architecture (FAUP, 2016) with the thesis “Intervention in the Modern: Recognition, characterization and safeguard of multi-family housing buildings” with the guidance of Professor Ana Tostões (IST) and Professor Luís Soares Carneiro (FAUP). In the scope of this research, she attended the Techniques et Sauvegarde de l’architecture modern (TSAM) laboratory at École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) under the supervision of Professor Franz Graf.
At Centro de Estudos de Arquitectura e Urbanismo (CEAU – FAUP), she is a member of the research group ‘Atlas da Casa’ and part of the team of the FCT project “Mapping Public Housing: a critical review of the State-subsidized residential architecture in Portugal (1910-1974)” coordinated by Professor Rui Ramos.
As an architect, she collaborated in the office of the architect Eduardo Souto de Moura between 2008 and 2010.